Svenskere anmelder Arla for vildledende markedsføring

I Sverige har 26 forbrugere meldt Arla til Forbrugerstyrelsen for misvisende reklame af mejerikoncernens mælk, der i et slogan bliver omtalt som "naturens egen sportsdrik." 
Foto: Reklame/Arla
Foto: Reklame/Arla

26 svenskere har over de sidste to uger anmeldt Arla til Forbrugerstyrelsen for vildledende reklame. Forbrugerne er ikke enige med mejerikoncernen om, at mælk er "naturens egen sportsdrik," skriver DI.se ifølge Berlingske.

"Det er intet naturligt i, at et menneske drikker væske fra en anden art for at dyrke sport," lyder det fra en af de utilfredse svenskere.

Det er ikke første gang, at reklamen er i vælten, da den tilbage i 2013 blev kritiseret og meldt til reklameombudsmanden, hvis bedømmelse dengang lød, at reklamen ikke var misvisende.

Nestlé får en over kaninsnuden: Nej, Nésquik er ikke god start

Coca-Cola fjerner julereklame efter anklage om racisme

Carlsberg-reklame misbrugt af politiker

Kontroversiel energidrik hyrer håndboldstjerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter