FødevareWatch

Coca-Cola fjerner julereklame efter anklage om racisme

En Coca-Cola-reklame, der skal nedbryde fordomme om Mexicos oprindelige befolkning, Mixe, har den præcis modsatte effekt, mener en rækker organisationer.

Foto: AP/ritzau/Tatan Syuflana

I en mexicansk reklamefilm tager en gruppe unge mennesker til en fjern landsby for at opføre et rødt juletræ og uddele Coca-Cola-flasker til byens indbyggere, som tilhører Mexicos oprindelige befolkning, Mixe.

81,6 pct. af de indfødte mexicanere har følt sig afvist, fordi de talte et andet sprog, står der blandt andet i reklamevideoen, og den slutter med et budskab om, at denne jul skal handle om at bekæmpe fordomme og åbne sit hjerte.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier