Kontroversiel energidrik hyrer håndboldstjerne
Cult har hyret den danske håndboldspiller Hans Lindberg som ansigt til deres nye reklamekampagne for proteindrikken Vital Water.
Det skriver Markedsføring.
Energidrikproducenten er kendt for sine provokerende reklamer, der ofte indeholder letpåklædte kvinder og er blevet beskyldt for at være sexistiske.
Det var blandt andet tilfældet sidste år, da virksomheden lancerede Vital Water gennem en række reklamer, der viste en nøgen kvinde bagfra under overskriften 'Jaloux?'.
Med den nye kampagne forsøger virksomheden at slå en mere sober tone an end tidligere, forklarer stifter og bestyrelsesformand Brian Sørensen.
”Det er langt fra al vores markedsføring, der er på kanten. Vores markedsføring afhænger altid af konceptet,” siger han til mediet.
Cult havde i 2013 en bruttofortjeneste på 29,6 mio. kr. mod 23,6 mio. i 2012, mens bundlinjen lød på 6,6 mio. kr. mod 5,9 mio. året før.
Virksomheden, der også står bag alkoholsodavand som Shaker og Mokai, har det seneste år satset stort på at ekspandere i udlandet.
Red Bull har fremgang på bundlinjenRelaterede artikler:
Red Bull har fremgang på bundlinjen
For abonnenter
Dansk energidrik sælger bedre end forventet
For abonnenter