FødevareWatch

Kontroversiel energidrik hyrer håndboldstjerne

Cult, der tidligere er blevet beskyldt for sexisme, hyrer kendt mandlig håndboldspiller til sin nye reklamekampagne.

Cult fik sidste år stor kritik for denne reklamekampagne. Nu forsøger virksomheden sig med en mere sober tone. | Foto: Thomas Emil Sørensen/Jyllands-Posten

Cult har hyret den danske håndboldspiller Hans Lindberg som ansigt til deres nye reklamekampagne for proteindrikken Vital Water.

Det skriver Markedsføring.

Energidrikproducenten er kendt for sine provokerende reklamer, der ofte indeholder letpåklædte kvinder og er blevet beskyldt for at være sexistiske.

Det var blandt andet tilfældet sidste år, da virksomheden lancerede Vital Water gennem en række reklamer, der viste en nøgen kvinde bagfra under overskriften 'Jaloux?'.

Med den nye kampagne forsøger virksomheden at slå en mere sober tone an end tidligere, forklarer stifter og bestyrelsesformand Brian Sørensen.

”Det er langt fra al vores markedsføring, der er på kanten. Vores markedsføring afhænger altid af konceptet,” siger han til mediet.

Cult havde i 2013 en bruttofortjeneste på 29,6 mio. kr. mod 23,6 mio. i 2012, mens bundlinjen lød på 6,6 mio. kr. mod 5,9 mio. året før.

Virksomheden, der også står bag alkoholsodavand som Shaker og Mokai, har det seneste år satset stort på at ekspandere i udlandet.

Red Bull har fremgang på bundlinjen

Dansk energidrik sælger bedre end forventet

Udskældte alko-sodavand leverer salgs-comeback

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier