Rusland har gennem længere tid været som en klods om benet i den danske bryggerikoncern, og derfor vil den nytiltrådte hollandske direktør, Cees 't Hart nu forsøge at flyttet fokus væk fra det russiske marked.
"Sandheden er, at vi konstant har været bagud i forhold til udviklingen. Når vi troede, at markedet ville vokse, skete der faktisk det modsatte. Og hvis vi derefter forventede, at markedet ville skrumpe med 2 pct., faldt det i virkeligheden med 8 pct. Og når man gør det på den måde, bliver man ved med at tabe penge," siger Cees 't Hart i et interview med Børsen.
Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Det nye fokus betyder ifølge direktøren, at der skal investeres i de brands, som i dag er at finde i Vesteuropa - et område, som ikke har fået så meget økonomisk opmærksomhed i de senere år, og at det handler om at sprede risikoen i stedet for at gøre sig afhængig af udviklingen på et enkeltstående russisk ølmarked.
For igen at få Carlsberg på ret køl har man iværksat en ny strategi med en vision kaldet "Sales 2022" og en kur kaldet "Fund the journey".
Unibrew ser ikke konsekvenser af megafusion
Carlsbergs koncernchef siger farvel til Københavns flotteste kontor
Carlsberg-topchef tager udsigt til storfusion af rivaler helt køligt