Nyt fokus skal dreje Carlsberg væk fra Rusland

Cees 't Hart mener, at Carlsberg halter efter udviklingen i Rusland, og derfor skal koncernen i fremtiden flytte fokus over på andre markeder.

Rusland har gennem længere tid været som en klods om benet i den danske bryggerikoncern, og derfor vil den nytiltrådte hollandske direktør, Cees 't Hart nu forsøge at flyttet fokus væk fra det russiske marked.

"Sandheden er, at vi konstant har været bagud i forhold til udviklingen. Når vi troede, at markedet ville vokse, skete der faktisk det modsatte. Og hvis vi derefter forventede, at markedet ville skrumpe med 2 pct., faldt det i virkeligheden med 8 pct. Og når man gør det på den måde, bliver man ved med at tabe penge," siger Cees 't Hart i et interview med Børsen.

Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Det nye fokus betyder ifølge direktøren, at der skal investeres i de brands, som i dag er at finde i Vesteuropa - et område, som ikke har fået så meget økonomisk opmærksomhed i de senere år, og at det handler om at sprede risikoen i stedet for at gøre sig afhængig af udviklingen på et enkeltstående russisk ølmarked.

For igen at få Carlsberg på ret køl har man iværksat en ny strategi med en vision kaldet "Sales 2022" og en kur kaldet "Fund the journey".

Unibrew ser ikke konsekvenser af megafusion

Carlsbergs koncernchef siger farvel til Københavns flotteste kontor

Carlsberg-topchef tager udsigt til storfusion af rivaler helt køligt

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter