FødevareWatch

PepsiCo udvider samarbejde med SodaStream

Den amerikanske læskedrikkæmpe PepsiCo udvider nu sit amerikanske distributionssamarbejde med den israelske producent af drikkevaremaskiner, SodaStream. Dermed øges konkurrencen på et område, som også Coca-Cola satser på.

Foto: Seth Perlman/AP/POLFOTO/arkiv

Den amerikanske storkoncern PepsiCo udvider nu et distributionssamarbejde med israelske SodaStream.

Det skriver Wall Street Journal.

Markedet for sodavand er ikke helt hvad det har været, og en i stigende grad sundhedsbevidst befolkning flere steder i verden, får store producenter som PepsiCo og Coca-Cola til at mærke presset i dette segment. Det får også selskaberne til at søge nye veje, og en af disse er samarbejder med producenter af drikkevaremaskiner til forbrugerne.

Coca-Cola har slået sig sammen med Keurig Green Mountain, som laver kaffemaskiner, men fra efteråret vil lancere en maskine til fremstilling af kolde drikke, som skal kunne lave produkter fra blandt andet Coca-Cola og Dr. Pepper Snapple. Coca-Cola har samtidig opkøbt en aktieandel på 16 pct. i Keurig.

For PepsiCo er løsningen at slå sig sammen med den noget ældre og nok også mere velkendte producent af sodavandsmaskiner, SodaStream. Og efter en prøveperiode i Florida i slutningen af det forgangne år, vil de to nu begynde at sælge kapsler med Pepsi Cola og lemonsodavanden Sierra Mist til SodaStreams maskiner på israelernes hjemmeside samt ved 50 Bed Bath & Beyond-butikker på tværs af USA.

PepsiCo oplyser dog ifølge Wall Street Journal, at man ”kigger på en række teknologier på dette område, og SodaStream er ét af flere selskaber, som vi snakker med om potentielle idéer.”

Koncern vil ikke sætte navn på disse andre selskaber, ligesom den ikke vil oplyse til avisen, om et aktieopkøb i SodaStream – ligesom man har set Coca-Cola foretage i Keurig Green Mountain – kunne være en mulighed.

Ab Inbev laver drikkevaremaskine med Whirlpool

Sodastream indgår samarbejde med Pepsi

Kaffemaskineproducent fyrer hver 20. efter skuffende kvartal

Coca-Cola-selskab indgår samarbejde med Kraft

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier