
Maskiner, der ved hjælp af små kapsler kan lave friske engangsportioner af drikkevarer til forbrugerne i deres egne hjem, bliver stadigt mere populære. Og det er ikke længere et fænomen, som kun hører kaffeområdet til.
Det fik man det seneste eksempel på i denne uge, da verdens største bryggerivirksomhed AB Inbev lancerede en ny maskine, som er udviklet sammen med Whirlpool - et selskab, der nok er bedst kendt som producent af hårde hvidevarer.
Det skriver Reuters.
Den nye maskine, der går under navnet B.blend, kan bruges til at lave ikke-alkoholiske drikke som sodavand, juice og kaffe. Den er udviklet af Whirlpool i løbet af de seneste fire år gennem en joint venture mellem de to selskaber, som vurderes til en værdi på 70 mio. dollars.
Ifølge parterne er den nye maskine den første ”alt-i-en” maskine, som kan lave både varme og kolde drikke med eller uden brus. Dermed er de to partnere nu klar til at tage kampen op med selskaber som Sodastream og Keurig Green Mountain, der er de vigtigste producenter af den slags maskiner udenfor kaffesegmentet.
Kapselproducent sagsøger Nestlé for patentkrænkelse
Italienere lancerer komposterbare kaffekapsler
Nespresso smelter aluminium for at vinde kunder
Sodastream indgår samarbejde med Pepsi