Mineralvandsfabrikken Frem har siden 1949 kæmpet for at finde sin plads i et benhårdt dansk marked mens andre aktører i branchen ikke har magtet opgaven, skriver erhvervsmediet Finans.
Sidste år lykkedes det selskabet at male tallene på bundlinjen sorte. Direktøren tror, at selskabet har fundet sin plads i markedet, og at det i høj grad er stor omstillingsparathed, som virksomheden overlever på.
"Vi kan ikke konkurrere med selskaber som Carlsberg, Royal Unibrew, Vestfyen og Harboe, men det skal vi heller ikke. I stedet skal vi finde de huller i markedet, som de ikke kan, og hvor vi kan gøre os gældende. Og det er det, vi prøver at gøre," siger han.
F.eks. tapper Mineralfabrikken Frem flasker for andre producenter, som ønsker at bruge andre flaskestørrelser end dem giganterne kan tilbyde.
Coca-Cola trodser faldende sodavandsforbrug
Sabmiller vil sælge flere øl i Latinamerika