FødevareWatch

Når kaffen er bæredygtig vil de unge være med

Peter Larsen Kaffe satsede på fairtrade, før det kom på mode. Nye produkter og kvalitet har sikret selskabet en voksende niche i Danmark. Koldbrygget kaffe og iskaffe er de nyeste produkter.

Foto: Astrid Dalum

Duften af kaffe fornemmes allerede når bildøren åbnes på gæsteparkeringen hos Peter Larsen Kaffe. Den bliver endnu mere nærværende, når glasdørene til hovedkvarteret i Viborg åbnes. De gamle, smukke og blankpolerede kaffemøller i receptionen understreger, at vi er kommet til et mekka for den mørke drik, som hver dansker synker knap 4 kopper af om dagen.

På chefkontoret byder Claus Bertelsen på dampende varm kaffe brygget på de bedste bønner fra Kenya, og så er vi allerede godt i gang med fortællingen om den mere end 100 år gamle virksomhed, som leverer godt og vel hver tiende kop til de danske forbrugere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier