FødevareWatch

Britiske bryggere bygger bryggeri i USA

Det skotske specialbryggeri Brewdog har planer om at åbne et bryggeri i Ohio og fem barer i et forsøg på at komme rigtigt ind på det store amerikanske specialølsmarked.

Foto: Brewdog

De store internationale ambitioner bringer nu det skotske specialbryggeri Brewdog helt til USA, skriver hjemmesiden Harpers.co.uk.

Brewdog vil bygge det første bryggeri uden for Storbritannien, og det skal Ske i Columbus i staten Ohio. Bryggeriet skal primært forsyne de fem amerikanske barer, som er på tegnebrættet, og derudover også sælge ind til det store amerikanske marked for specialøl.

Specialbryggeriet har i forvejen ølbarer i Barcelona, Bologna, Firenze, Gøteborg, Helsinki, Stockholm, Sao Paulo og Tokyo.

”Columbus har i forvejen en fantastisk ølscene, og menneskene har altid været så imødekomne her, så vi følte, at det var det perfekte sted at starte vores produktion op,” siger medstifter af Brewdog, James Watt til hjemmesiden.

Tidligere på ugen udnævnte bryggeriet den nye salgsdirektør, som skal lede det internationale eventyr. Han hedder Andrew Hatherell og kommer til specialbryggeriet med en god portion erfaring fra bryggeriindustrien. Han har været ansat i verdens største bryggeri, Ab Inbev i en periode på 16 år, hvor han senest stod i spidsen for koncernens forretning i Asien.

Brewdog eksporterer i dag sine specialøl til omkring 55 lande og blandt de mest kendte øl er Punk IPA, Dead Pony Club og Jackhammer. 

Det nye amerikanske bryggeri bliver finansieret gennem crowdfunding, og når det en gang står færdigt regner man med at kunne beskæftige omkring 100 ansatte.

Specialbryggeri gafler Ab Inbev-direktør

Bryggeriboss fyret for spritkørsel

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier