FødevareWatch

Specialbryggeri gafler Ab Inbev-direktør

Det fremadstormende skotske specialbryggeri Brewdog gearer op til international vækst og har derfor hyret en tidligere direktør fra verdens største bryggerikoncern.

Foto: Brewdog

Det skotske specialbryggeri Brewdog er for alvor ved at komme på øllets verdenskort og nu satser man på selv at løbe den internationale vækst i gang med udnævnelse af en ny salgsdirektør.

Det skriver mediet Business Quarter.

Ifølge erhvervsmediet har specialbryggeriet hyret Andrew Hatherell som ny direktør for internationalt salg. Brewdog eksporterer allerede sine specialøl til 55 lande, og her vil den nye direktør arbejde tæt sammen med internationale distributører for at øge forretningen. Samtidig skal han stå for at identificere og implementere distributionsmuligheder i nye territorier.

Den nye salgschef kommer til specialbryggeriet med en god portion erfaring fra bryggeriindustrien. Han har således været ansat i verdens største bryggeri, Ab Inbev i en periode på 16 år, hvor han senest stod i spidsen for koncernens forretning i Asien.

Specialbryggeri vil bygge ølhotel

Det går fremad for de danske specialbryggere

Rekord: Så mange nye øl kom på markedet i 2014

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier