FødevareWatch

Heineken lægger 150 mio i irsk cidersats

Over de kommende fem år vil verdens tredjestørste bryggerikoncern bruge, hvad der svarer til 150 mio. kr., på at lancere et nyt ciderbrand, der skal sikre sejren på det irske cidermarked.

Somersby-brandet fra Carlsberg er i stor fremgang i en lang række lande verden over, men på ciderhjemstavnen i de engelske og irske markeder står Strongbow-brandet, som ejes af øl-konkurrenten Heineken, stadig stærkest.

Med en storstilet kampagne, der blandt andet indeholder et nyt ciderbrand, og som strækker sig over de næste fem år, vil Heineken og Strongbow investere i alt 150 mio. kr. på at sikre markedspositionen i det irske marked, skriver Markedføring.dk.

Det nye ciderbrand, der blandt andet skal bremse Somersby fra at få fart under salget i Irland, hedder Orchard Thieves  - oversat til Frugthave-Tyve - og det lanceres for øjeblikket via en noget særpræget reklamekampagne, hvor man har købt sig tid i andre virksomhededers reklamer, som så bliver "afbrudt" under deres afvikling på tv-skærmene

Sådan fik Somersby tag i tørstige briter

Lunkne finske udsigter i Royal Unibrew

Carlsberg venter højere salg af lavere britisk ølafgift

Mere fra FødevareWatch

Dansk foodtech sidder fast i affyringsrampen - der er brug for flere stjerneskud

MAD FOR MILLIARDER: Mangel på visioner, penge eller ideer? Det halter med at skabe fødevare- og landbrugsaktører med globalt potentiale herhjemme, når man måler det op mod et iværksætterland som Israel. Food & Bio Cluster ser klare mangler i investormiljøet, mens Vækstfonden efterlyser flere gode ideer - så kommer pengene også.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier