Somersby-brandet fra Carlsberg er i stor fremgang i en lang række lande verden over, men på ciderhjemstavnen i de engelske og irske markeder står Strongbow-brandet, som ejes af øl-konkurrenten Heineken, stadig stærkest.
Med en storstilet kampagne, der blandt andet indeholder et nyt ciderbrand, og som strækker sig over de næste fem år, vil Heineken og Strongbow investere i alt 150 mio. kr. på at sikre markedspositionen i det irske marked, skriver Markedføring.dk.
Det nye ciderbrand, der blandt andet skal bremse Somersby fra at få fart under salget i Irland, hedder Orchard Thieves - oversat til Frugthave-Tyve - og det lanceres for øjeblikket via en noget særpræget reklamekampagne, hvor man har købt sig tid i andre virksomhededers reklamer, som så bliver "afbrudt" under deres afvikling på tv-skærmene
Sådan fik Somersby tag i tørstige briter
Lunkne finske udsigter i Royal Unibrew
Carlsberg venter højere salg af lavere britisk ølafgift