FødevareWatch

Sådan fik Somersby tag i tørstige briter

Carlsbergs Somersby-cider er siden 2008 rullet ud på 43 markeder i verden, og senest er der kommet rigtigt hul på verdens største cidermarked i Storbritannien.

Carlsbergs cider-brand Somersby bliver land for land en større og større succes for den danske bryggerigruppe. Siden lanceringen i 2008 er det hurtigt kravlet op ad ranglisten, og i dag er Carlsberg blandt de 10 største cider-producenter i verden. I årets andet kvartalsregnskab fra august fremhæver bryggerigruppen, at salget af cider er vokset med 48 pct. i forhold til samme kvartal sidste år, og den seneste vækst kommer ovenpå et 2013, hvor salget steg med 78 procent i forhold til det foregående år.

Ifølge Anne Brøndsted Nielsen, der er Somersbys International Marketing Manager i Carlsberg Group, har man siden 2011 fået hul igennem til store markeder som det canadiske og australske, og senest er Somersby også blevet en stor succes på det polske marked, men hun fremhæver også indgangen på verdens største cidermarked i Storbritannien som en vigtig hjørnesten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier