Asien og stærk dollar sikrer vækst i Pernod Ricard

Franske Pernod Ricard har hævet salget en smule i årets første ni måneder. Det skyldes primært forbedret salg i Asien og den stærke amerikanske dollar.
Foto: Remy De La Mauviniere/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Remy De La Mauviniere/AP/POLFOTO/arkiv

Den franske spiritusproducent Pernod Ricard kommer ud af de første ni måneder af sit skæve regnskabsår med en beskeden vækst i omsætningen. Den vækst sikres primært af forbedrede salgstal på de asiatiske markeder, samt en positiv effekt fra den stærke amerikanske dollar. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter