FødevareWatch

Asien og stærk dollar sikrer vækst i Pernod Ricard

Franske Pernod Ricard har hævet salget en smule i årets første ni måneder. Det skyldes primært forbedret salg i Asien og den stærke amerikanske dollar.

Foto: Remy De La Mauviniere/AP/POLFOTO/arkiv

Den franske spiritusproducent Pernod Ricard kommer ud af de første ni måneder af sit skæve regnskabsår med en beskeden vækst i omsætningen. Den vækst sikres primært af forbedrede salgstal på de asiatiske markeder, samt en positiv effekt fra den stærke amerikanske dollar. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Selskabet, der står bag spiritusmærker som whiskeyen Jameson og rommen Havana Club, har i løbet af regnskabsårets første tre kvartaler hævet sin omsætning med 6 pct. til 6,542 mia. euro.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier