FødevareWatch

Supervejr trak Unibrews danske forretning op

En rigtig god sommer i både Danmark og Tyskland har været med til at hale omsætningen og markedsandele lidt op i det forgangne år hos Royal Unibrew. Fremadrettet regner direktøren med mere fokus på licensproduktet Heineken.

Foto: PR/Royal Unibrew

Overordnet er det klart 2013-opkøbet af det finske bryggeri Hartwall, som økonomisk bidrager med de største forandringer i 2014-regnskabet fra Royal Unibrew, men et kig ind i bøgerne afslører også en dansk forretning under udvikling.

"Kigger man på det samlede danske marked, hvor forbrugerne køber deres produkter, så har vi øget vores markedsandele en lille smule. Jeg synes, vi har haft et godt momentum omkring de tiltag, som vi er kommet med i Danmark, både i forhold til innovationer og kommercielle tiltag, som hver for sig er lykkedes godt for os," siger adm. direktør Henrik Brandt til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier