Royal Unibrew og AGF indgår stor sponsoraftale

Der er godt nyt til fodboldklubben AGF, som til hverdag frister en tilværelse i fodboldens 1. division.
Foto: Ida Munch/POLFOTO/arkiv
Foto: Ida Munch/POLFOTO/arkiv
AF RITZAU FINANS

Fodboldklubben AGF har i dag gode nyheder.

Klubben fra Fredensvang har nemlig indgået en sponsoraftale med bryggeriet Royal Unibrew, som indebærer, at Ceres-logoet vender tilbage på "De Hvie's" spilletrøjer fra forårssæsonens start. Derudover omdøbes C-tribunen på stadion til "Ceres-tribunen."

Fra sommer skal stadion i Aarhus samtidig omdøbes til "Ceres Park."

Det oplyser de to selskaber i en pressemeddelelse onsdag middag.

Nyheder kommer samme dag, som den hidtidige trøjesponsor, Yousee, meddeler, at selskabet trækker sig efter tre år som trøjesponsor.

Fra sommer skal hele stadion i Aarhus samtidig omdøbes til "Ceres Park og Arena." Indtil nu har stadionet i Aarhus heddet NRGI Park, men det får altså ende fra og med sommer af, da NRGI stopper som stadionsponsor. Den nye aftale om navnerettigheder til stadionet gælder til 2020.

Det er fjerde gang siden 1990'erne, at AGF's spillertrøje vil bære logoet af den lokale Ceres-øl.

Finsk Unibrew-konkurrent kæmper med faldende øltørst

Storinvestorer dropper Carlsberg

40 mio. liter sodavand er flyttet hjem til Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter