FødevareWatch

Nu skal Frank Underwood drikke Budweiser

Selskabet bag Netflix's serie "House of Cards" har indgået product placement-aftaler med bryggerigiganten Anheuser-Busch InBev.

Hvis Frank Underwood (Kevin Spacey) skal have slukke tørsten efter andet end magt i 'House of Cards', så kan det blive en øl fra AB InBev. | Foto: Nathaniel E. Bell/AP/Polfoto/Arkiv

Mens Netflix har besluttet at holde deres streamingtjeneste fri for reklamer, er de anderledes åbne for product placement, skriver Adage.

Virksomheder kan nemlig indgå aftaler med Netflix om at få deres produkter vist i tjenestens egne serier. Det gælder eksempelvis ølproducenten Anheuser-Busch InBev, der står bag mærkerne Stella Artois, Budweiser og Shock Top. Ølproducenten har indgået en aftale, der gør dem til den eksklusive øl-udbyder i den nye sæson af Netflixs populære serie "House of Cards". 

Anheuser-Busch InBev betaler ikke for aftalen, men stiller et varelager til rådighed som rekvisitter.

"Da første sæson af "House of Cards" var på vej, fik vi tidligt et par kopier af manuskriptet. Vi var ligesom: 'Hey, lad os sende dem noget øl. Dette har en mulighed for mulighed at blive en ret god digital serie," siger Jim Holleran, direktør for Entertainment Marketing i AB InBev til Adage.

Samsung har indgået en lignende aftale med "House of Cards", siger kilder til Adage. Samsung afviser dog at kommentere sagen. Det er uklart, om også Apple, Coca-Cola og Fuji, hvis produkter også bliver vist i den nye sæson af det politiske drama, også har indgået aftaler om product placement.

Aftalerne om product placement er indgået med produktionsselskabet bag "House of Cards", Media Rights Capital, og ikke Netflix, skriver Adage. Ingen af de to selskaber har ønsket at kommentere aftalerne.

Denne artikel er leveret af vores søstersite MediaWatch.

Bryggerigigant tjener tykt på fodbold-VM

Verdens største bryggeri skuffer på driften

Rygter om fusion mellem Sabmiller og AB Inbev bobler op igen

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier