Udskældte alko-sodavand leverer salgs-comeback

Englænderne har igen fået smag for de tidligere så udskældte alkohol-sodavand.
Spiritusgiganten Diageo fortæller, at salget er steget med 23 pct. i andet halvår af 2014, mens konkurrenten Hooch også melder om markant fremgang efter sit comeback på markedet for to år siden.
Det skriver The Telegraph.
Det øgede salg skyldes især, at der ryger flere Smirnoff Ice over bardisken på de engelske pubs, men kategorien er også ved at udvikle sig til at indeholde mere og andet end hvinende søde sodavand.
Alkoholiske drikke med ingefær som Crabbie’s har vundet andele på det britiske marked ved at satse på et mere naturligt image, der ligger tættere på specialøl end det farverige udtryk, man normalt forbinder med f.eks. Barcadi Breezer.
”Der har været en eksplosiv vækst i specialøl og cider, og store virksomheder er endda begyndt at lave deres egne produktlinjer. Det her er den næste kategori inden for den udvikling,” siger Simon Wright, stifter af Hawkes Alcoholic Beer og tidligere topchef i AB Inbev.
Alkohol-sodavand er gentagne gange kommet under beskydning fra politikerne og sundhedsmyndigheder, der mener, at de opfordrer unge til at drikke mere og tidligere.
Johnnie Walker kæmper med ekstraordinært store tømmermænd
Energidrik-boom får alarmklokker til at ringeRelaterede artikler:
Energidrik-boom får alarmklokker til at ringe
For abonnenter