FødevareWatch

Øl og lemonade er en blandet succes

Såvel Carlsberg som Royal Unibrew har lanceret øl blandet med frugtsaft. Markedet er endnu mikroskopisk men interessant, mener bryggerierne, om end Carlsberg vil se en tredobling inden for to år.

Foto: Ritzau Scanpix/Thomas Borberg.

Radler, shandy, panache, mixed beer eller frugtøl. Øltypen har mange navne, men essensen er, at den udgøres af en nogenlunde ligeværdig blanding af øl og læskedrik med frugtsmag. Samt at den de seneste år har vundet markante andele på et ellers faldende europæisk ølmarked.

På det tyske marked steg salget i første halvdel af 2014 med 13,7 pct. i forhold til samme periode året før; i England solgte Heineken mere end tre mio. flasker i de første to uger efter lanceringen af deres Foster’s Radler, mens Carlsberg for to uger fremhævede to frugtølsvarianter som årsag til, at der var sjælden vækst på det franske marked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier