FødevareWatch

Kornmarker og slidt arbejdstøj skal sælge flere Carlsberg

Carlsberg vil tage ved lære af vinindustrien for at få forbrugerne til at se øl som et naturprodukt. Vinindustrien har længe haft succes med at sælge forbrugerne billedet af drueplukkende bønder.

Foto: Lars Krabbe

Der er ikke udsigt til meget sol og blå himmel den dag fra 20. etage på Jørgen Buhl Rasmussens hjørnekontor på Carlsbergs hovedkvarter i Valby. Mens kontoret i sig selv er lyst og indbydende, er udsigten uden for vinduerne grå og trist over Københavns tage.

Det samme kan man sige om nogle af Carlsbergs ølmarkeder. Bryggeriets tidligere vækstmaskine, Rusland, er gået i stå, og Vesteuropa er stadig lunken efter en længere årrække med aftagende vækst i nogle lande. Asien er eneste oplagte lyspunkt, men ikke uden udfordringer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier