FødevareWatch

Carlsberg hæver glasset

Carlsberg er det fjerdestørste bryggeri i verden, og har opbygget et stærkt brand i Europa og Asien, hvor bl. a. Tuborg er den hurtigst voksende internationale øl i Kina, samt den største internationale øl i Indien.

Foto: Lars Krabbe

Ud over øl har Carlsberg også succes med Somersby, der er den hurtigst voksende cider i verden med en tilstedeværelse i 43 lande. Når aktien så i 2014 er faldet næsten 14 pct., skyldes det udfordringerne på de østeuropæiske markeder, som ikke alene er drevet af konflikten i Ukraine.

Halvårsregnskabet i 2014 medførte endnu en nedjustering af forventningerne til året grundet udviklingen i Rusland og Ukraine kombineret med en stærk dansk krone. Det var dog ikke alt sammen dårligt nyt, hvor omsætningen steg en anelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier