”Vi skal være de største,” siger direktør i Rynkeby Jørgen Dirksen. Intet mindre er ambitionen for den danske juice – og saftproducent.
Og helt taget ud af den blå luft er ambitionen ikke. På to år er virksomheden nemlig gået fra at være ikke-eksisterende i Finland til at være markedsledende.
”Vi vil styrke vores position i Norden. Vi vil også gerne videre end det, men vi mener, det er så vigtigt for os at have en suveræn styrke i Norden, før vi lægger kræfterne andetsteds,” siger Jørgen Dirksen.
Følg fødevareindustrien tæt - læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt - tilmeld dig her!
I dag sælger Rynkeby til både Holland Tyskland, men det er Norden, der fortsat er virksomhedens fokus.
”Når vi en dag ejer markedet i Norden, begynder vi at kigge videre,” siger direktøren.
Senest har Rynkeby lanceret et nyt produkt – Rynkeby 50 – som indeholder 50 pct. færre kalorier. Og det kommer forbrugerne til at se mere af.
”Det er en ny tendens. Det er ikke sådan, at vi skifter alt ud, men der er rigtig mange af vores loyale forbrugere, der ryger ud, fordi de kaloriemæssigt ikke vil være med. Det vil vi gerne imødekomme for at holde dem i folden,” siger Jørgen Dirksen.
Siden 1998 har Rynkeby været ejet af Arla.
Rynkebys reklamesats giver pote
Arla lancerer Cocio i Storbritannien
Arla i smør-krig med Orkla-selskab