”Nu er brandbuilding noget, der tager tid. Men når det så er sagt, så sidder vi lidt i en glædesrus i øjeblikket,” siger direktør i Danmarks største juice og saft producent Rynkeby, Jørgen Dirksen om virksomhedens seneste sats på at lancere reklamer på sociale medier.
Sociale medier har ellers aldrig været det traditionsrige selskabs stærke side. Derfor besluttede ledelsen, at hvis det skulle være, så skulle det være ordentligt.
”Vi er det solide, familiemæssige – jeg vil nødig selv sige gammeldags – lidt trygge historiebrand. Derfor sagde vi, at skal vi det her, så skal det være noget, der rykker,” siger han.
Sammen med forskellige bureauer, satte Rynkeby derfor baren højt og gik efter på den første måned at opnå 1 mio. Youtube-hits på den nye reklamefilm med en glad orangutang, der drikker et Rynkeby produkt og derefter bryder ud i dans.
Efter kun en uge, har reklamen ramt 700.000 hits.
”Så det går jo helt vildt godt. Vi ligger nummer 1 på Youtube i Danmark og nr. 3-4 i Sverige. Vi må sige, at efter vi kun har været en uge på de sociale medier med den nye kampagne, så er det helt fantastisk,” lyder det fra Dirksen.
Se den omtalte video her.
Skal tale til følelserne
Rynkeby har brugt tid på at teste hvilken vej, de skulle gå i reklamehenseende – mod et hardcore produktunivers eller noget mere følelsesmæssigt. Og der viste alle målinger fra Danmark og Sverige, at det skulle være sidstnævnte. Jørgen Dirksen mener, at det passer fint til Rynkebys allerede eksisterende CSR-aktiviteter.
I vil gerne fremstå som et meget ansvarligt firma?
”Ja og det er ikke noget, vi reklamemæssigt eller mediemæssigt kan købe os til. Det er noget, der skal ligge i kulturen. Det har vi en lang tradition for hos Rynkeby," siger han.
Reklamen kører i Danmark og Sverige og kommer også til at køre i Norge og Finland. Rynkeby er et datterselskab af Arla.
Arla lancerer Cocio i Storbritannien
Globale fødevarepriser skyder i vejret
Arla i smør-krig med Orkla-selskab