Carlsberg har forfremmet Graham Fewkes til koncerndirektør med ansvar for globalt salg, marketing og innovation. Fewkes, der kommer fra en stilling som kommerciel direktør for Carlsbergs aktiviteter i Asien, erstatter Khalil Younes, som efter fem år på posten har besluttet at forlade den danske bryggerikoncern. Det fremgår af en meddelelse fra Carlsberg onsdag morgen.
Graham Fewkes kom til Carlsberg i forbindelse med opkøbet af Scottish & Newcastle (S&N) i 2008 og kendte allerede dengang Carlsberg godt som S&N's kommercielle repræsentant i BBH-joint venturet.
"Det er en stor glæde for mig at kunne byde Graham velkommen i vores Executive Committee. Jeg har haft fornøjelsen at arbejde tæt sammen med Graham i en årrække, hvor han har spillet en væsentlig rolle i udviklingen af vores asiatiske forretning. Jeg nærer stor beundring for både hans dybe forståelse for, hvad der skal til for at udvikle den kommercielle agenda - og for hans stærke operationelle erfaring på en lang række markeder i alle vores tre regioner," siger Carlsbergs administrerende direktør, Jørgen Buhl Rasmussen, i meddelelsen.
Ny ædruelighed kan gavne Carlsberg
Forretningen kører videre i Ukraine
Russiske trusler kan ramme Carlsberg