Corona-ejer overgår forventningerne i ølmarked med stærk medvind

Amerikanske Constellation Brands slår analytikernes forventninger i årets første kvartal - og gør det hjulpet på vej af stor ølefterspørgsel.
Foruden Corona-brandet står Constellation brands også bag Modelo Especial. | Foto: Carolyn Kaster/AP/Ritzau Scanpix
Foruden Corona-brandet står Constellation brands også bag Modelo Especial. | Foto: Carolyn Kaster/AP/Ritzau Scanpix

En stærk ølforretning- og efterspørgsel hjalp i årets første kvartal Corona-ejeren Constellation Brands til at overgå analytikernes forventninger. 

Ifølge Reuters var efterspørgslen på øl så stærk, at det for den amerikanske drikkevarekoncern kunne kompensere for et vin- og spiritusmarked, der går mere trægt. 

Ølforretningen, der er en stor bidragsyder til Constellation Brands omsætning, voksede på volumen med 6,4 pct. i året sammenlignet med en volumenvækst på 5,5 pct. samme kvartal sidste år. 

Den vækst har ført til, at koncernen kan bogføre et nettoomsætning for kvartalet på 2,66 mia. dollars og et overskud per aktie på 3,57 dollar mod de af analytikerne forventede 2,46 dollar per aktie.

Constellation Brands står foruden Corona-øl også bag mærker som Modelo Especial og Pacifico. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også