Danmarks største bryggerikoncern, Carlsberg, har tilføjet yderligere fire brands til sin i forvejen store portefølje.
Denne gang er der tale om mærkerne Waterloo, Landshark, Seagram og Laker, skriver bryggeriet i et opslag på LinkedIn.
De fire brands er blevet en del af Carlsbergs portefølje i forbindelse med koncernens opkøb af det canadiske bryggeri Waterloo Brewing.
Opkøbet nåede i mål tilbage i marts og bød ifølge daværende topchef i Carlsberg, Cees ’t Hart, på betydelige forbedringer af selskabets vækstmuligheder på det canadiske marked.
”En af prioriteterne i vores Sail’27 strategi er at vokse vores forretning i attraktive markeder, hvor vi er mindre i dag, som eksempelvis Canada. Købet af Waterloo Brewing forbedrer betydeligt vores vækstmuligheder på det canadiske marked,” udtalte Cees ’t Hart i forbindelse med opkøbet i en selskabsmeddelelse.
Samarbejdet mellem Waterloo Brewing og Carlsberg tog sin begyndelse i 2020, hvor det canadiske bryggeri begyndte produktionen af Carlsbergs Somersby-brand.
Det canadiske ølmarked udgør ifølge Carlsberg 20 mio. hektoliter på årsbasis.