Carlsberg tilføjer fire nye brands til porteføljen

Det sker i forbindelse med opkøbet af canadiske Waterloo Brewing.
De fire brands bliver tilføjet til Carlsberg-porteføljen som led i bryggeriets opkøb af Waterloo Brewing. | Foto: Carlsberg / Pr
De fire brands bliver tilføjet til Carlsberg-porteføljen som led i bryggeriets opkøb af Waterloo Brewing. | Foto: Carlsberg / Pr

Danmarks største bryggerikoncern, Carlsberg, har tilføjet yderligere fire brands til sin i forvejen store portefølje. 

Denne gang er der tale om mærkerne Waterloo, Landshark, Seagram og Laker, skriver bryggeriet i et opslag på LinkedIn.

De fire brands er blevet en del af Carlsbergs portefølje i forbindelse med koncernens opkøb af det canadiske bryggeri Waterloo Brewing. 

Opkøbet nåede i mål tilbage i marts og bød ifølge daværende topchef i Carlsberg, Cees ’t Hart, på betydelige forbedringer af selskabets vækstmuligheder på det canadiske marked.

”En af prioriteterne i vores Sail’27 strategi er at vokse vores forretning i attraktive markeder, hvor vi er mindre i dag, som eksempelvis Canada. Købet af Waterloo Brewing forbedrer betydeligt vores vækstmuligheder på det canadiske marked,” udtalte Cees ’t Hart i forbindelse med opkøbet i en selskabsmeddelelse.

Samarbejdet mellem Waterloo Brewing og Carlsberg tog sin begyndelse i 2020, hvor det canadiske bryggeri begyndte produktionen af Carlsbergs Somersby-brand. 

Det canadiske ølmarked udgør ifølge Carlsberg 20 mio. hektoliter på årsbasis. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter