Sprite relanceres i ny udgave

The Coca-Cola Company, som ejer Sprite-brandet, relancerer den kendte sodavand i en ny udgave for at nå en ny målgruppe. 
Foto: The Coca Cola Company / Pr
Foto: The Coca Cola Company / Pr

De unge skal til at drikke mere Sprite. 

Den velkendte sodavand bliver i dag relanceret i en ny version på tværs af Europa, der især skal fange unges interesse. Siden 1990’erne har de unge i Danmark nemlig ikke haft det store blik for sodavanden, men det skal ændres nu. 

”Mange kan nok huske Sprite fra yoyo’erne og dens tilknytning til hiphoppen. Nu er vi klar til at afsløre brandets nyeste kapitel, der med ny identitet og smag skal bringe Sprite tilbage som den foretrukne læskedrik for unge med mange aktiviteter,” skriver Annette Spanggaard, der er kommunikations- og CSR-direktør i Coca Cola Danmark, i en pressemeddelelse. 

Hun fortæller videre, at en af årsagerne til, at Coca-Cola vil fange Genreation Z-målgrupper, er, at generationen deler mange ligheder og interesse med 1990’ernes trends og fællesskaber. 

”Vi ser mange af de samme fællesskaber fra 90’erne stadig være repræsenteret i dag, og derfor er Sprite i vores optik relevant for den unge målgruppe,” mener Annette Spanggaard. 

Relanceringen vil blive medfulgt af en kampagne, som skal fange de unges opmærksomhed. Ifølge The Coca-Cola Company er Sprite verdens næststørste sodavandsmærke. 

”Den nye model vil indeholde sukker, men for at opfordre forbrugerne til at vælge produkter med lavt indhold af sukker og sukkerfrie drikkevarer, bliver det naturligvis desuden muligt at prøve den reformulerede Sprite Zero Sugar på McDonald’s fra uge 33, og i en 1,5 liters limited edition i Netto fra uge 37,” skriver selskabet i pressemeddelelsen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter