Coca-Cola-direktør: Forretningen vokser i Danmark

På verdensplan solgte drikkevareselskabet sidste år især flere af deres sukkerfri sodavand.
Foto: Aleksander Klug
Foto: Aleksander Klug

Coca-Colas globale omsætning steg sidste år med 11 pct. til næsten 300 mia. kr., og en stor del af fremgangen skyldes prisstigninger. Det skriver Dagligvarehandlen, som har talt med koncernens danske topchef, Klaus Borello.

Det er især Coca-Cola Zero og andre sukkerfri varianter, der vokser både i Danmark og internationalt.

Klaus Borello vil ikke sætte tal på den danske omsætning eller resultat, men budskabet er at der er fremgang, efter coronanedlukningerne.

”Set over tre år har vi været på en rigtig positiv trend i Danmark. Både vores salg og volumen har udviklet sig positiv. On-trade-kanalen har været utrolig dygtig til at komme tilbage efter covid. Så vi ser både en positiv udvikling for on-trade og off-trade-forretningen. Coca-Cola har selvfølgelig klaret sig rigtig godt, men også andre mærker som Fanta, Sprite, Kildevæld, Fuze Tea og Powerade,” siger landechefen til mediet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter