Udmeldinger fra Carlsberg er blevet drejet forkert, og det danske bryggeris gode vilje og reelle ønske om at sælge sine russiske aktiviteter er blevet miskrediteret, lyder det fra Cees ’t Hart, der er adm. direktør for Carlsberg, til Berlingske.
”Jeg er berørt over nogle af de artikler, hvor folk forsøger at kritisere Carlsberg. Vi har hele tiden haft et ønske om at være så transparente som muligt. Det kan godt være, at vi ikke har været så tydelige, som vi burde have været,” siger Cees ’t Hart, der er adm. direktør for Carlsberg, til avisen.
Udmeldingen kommer efter, at Carlsberg har fået kritik af ikke bare den ukrainske ambassadør, men også uafhængige iagttagere som følge af forsinkelse af salget i Rusland.
”Carlsberg har ikke sagt noget usandt, men de har bare heller ikke givet den fulde version,” sagde formand for NGO’en Transparency International Danmark, Jesper Olsen, til Berlingske.
Indtil videre er køsbprocessen så langt, at feltet af potentielle købere er snævret ind til mellem fem og ti, fortalte Carlsbergs adm. direktør Cees ’t’ Hard i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet onsdag til MarketWire.
Ifølge topchef Cees ’t Hart er ”over fem og under ti bydere” tilbage i puljen af seriøse kandidater, som selskabet forventer at indlede forhandlinger med de kommende uger. Her er både tale om russiske og internationale spillere, der kan blive nye ejere af Carlsbergs otte russiske bryggerier, og som samtidig overtager de 8.000 ansatte.