Embedsmænd i Qatar har i en pludselig kovending besluttet, at den eneste alkohol, er vil blive solgt til fans på stadioner i løbet af VM i fodbold, vil være være alkoholfri.
Det skriver New York Times.
Beslutningen bliver ifølge mediet bekræftet af en kilde, der ønsker at være anonym. Fredag formiddag ønsker VM-arrangørerne ikke at kommentere et eventuelt alkoholforbud under slutrunden.
Trækket for arrangørernes side er den seneste og mest dramatiske ændring af en alkoholplan, der i flere måneder har øget spændingerne mellem FIFA og Qatar, der er en konservativ muslimsk nation, hvor salg af alkohol er strengt kontrolleret.
Det vil komplicere FIFA’s 75 mio. dollar sponsoraftale med Budweiser, og dertil øge fansenes frustrationer. Og endnu en gang må arrangørerne kæmpe for at tilpasse sig - kun 48 timer før turneringens åbningskamp.
Ifølge New York Times vil øl vil stadig være tilgængeligt i luksussuiter forbeholdt repræsentanter for FIFA og andre velhavende gæster.
Anheuser Busch, der blandt andet ejer Budweiser, stiger 1,2 pct. på børsen i Belgien.
Heineken hæver priserne på det britiske marked
To barer og en festarrangør får kritik for at markedsføre alkohol til unge
Viborg Bryghus lægger an til flytning