Priserne på Heinekens øl fra flaske og fad vil i det nye år stige med gennemsnitligt 15,8 pct. i ontrade-kanalen.
Ifølge mediet Just Drinks er det ”hidtil usete omkostningsstigninger på en række kritiske input, der bruges i fremstillingen og distributionen af øl og cider”, som man ikke har formået at afbøde for, der får bryggeriet til at hæve priserne.
”Selv om vi har gjort initiativer til at øge vores effektivitet og reducere omkostningsvolatiliteten, betyder omfanget af disse inputomkostningsstigninger, at vi ikke har andet valg end at ændre engrosprisen på vores produkter til vores kunder,” lyder det ifølge mediet i en udtalelse fra bryggeriet.
Heineken hævede for nyligt priserne på bryggeriets øl i Irland - prisstigninger, der efter planen træder i kraft allerede fra december.
Tørstige tyskere kan se frem til dyrere øl
Europæiske bryggerier rives med ned af Heinekens skuffende regnskab
Analytiker: Heineken-regnskab med tegn på svækket efterspørgsel