Moët-ejers spiritusdivision præsterede tocifret omsætningsvækst i tredje kvartal

Særligt Europa, USA og Japan trak fremgangen i kvartalet, lyder det fra LVMH-konglomeratet.
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix

Vin- og spiritusforretningen i konglomeratet Moët Hennessy Louis Voutton SE, bedre kendt som LVMH, oplevede tocifret omsætningsvækst i tredje kvartal af 2022, skriver mediet The Drinks Business.

Salget steg i de første ni måneder af 2022 med 14 pct. i vin- og spiritusforretningen, og særligt salget af champagne og vin bidrog til væksten. Den samlede organiske vækst i omsætningen steg med 20 pct. til i alt 56,5 mia. euro.

Kigger man på markederne, var det især Europa, USA og Japan, der lå til grund for fremgangen, og LVMH udtaler ifølge mediet, at salget her har taget en ”stejl” stigning siden starten af året takket være det, at forbrugerne igen er begyndt at rejse.

Möet-ejere stiger efter regnskab

Moët Hennessy går sammen med Campari i onlineinvestering

Fransk luksusvarekæmpe slår forventningerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter