FødevareWatch

Fransk luksusvarekæmpe slår forventningerne

LVMH er kommet bedre igennem første halvår end ventet.

Foto: Marcus Brandt/AP/Ritzau Scanpix

Det franske luksusbrand LVMH, der blandt andet har tasker fra Louis Vuitton og Dom Pérignon-champagne på hylderne, klarede sig bedre end ventet i første halvår.

Driftsresultatet fra den del af forretningen, der videreføres, landede på 7,63 mia. euro. Det var godt 1 mia. euro mere end ventet ifølge Bloomberg News

Den organiske vækst i LVMH's mode- og lædervareforretning var 113 pct. mod ventet 111 pct.

Det er især mærker som Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Loewe og Celine, der vinder markedsandele, skriver selskabet i sit regnskab.

"Det var en glimrende start på året - især for de største mærker - i en periode, der var præget af de første tegn på en exit fra den nuværende sundhedskrise, men dog også af en manglende tilbagevenden af internationale rejser," skriver LMVH.

Aktien lukkede torsdag med et fald på 0,1 pct. på børsen i Paris.

 

Moët Hennessy går sammen med Campari i onlineinvestering

Fransk luksuskoncern køber op i kendt musikers champagnefirma 

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier