Alkoholfri øl stormer frem på markedet - men mindre bryggerier kan ikke være med

Alkoholfri øl er mere populære end nogensinde før, og flere bryggerier vil gerne ind på markedet. Men for mindre bryghuse er vejen til at lave produkter uden alkohol brolagt med store omkostninger og investeringer.
Foto: PR/Bryggeriforeningen
Foto: PR/Bryggeriforeningen
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Markedet for alkoholfri øl er voksende, og for flere bryggerier har en satsning på dem været succeshistorier. Således agter Carlsberg på baggrund af rekordvækst at øge salget af alkoholfrie øl og læskedrikke i Eruopa, og Svaneke Bryghus oplever, at 15 pct. af bryggeriets omsætning består af den alkoholfrie serie ”Don’t Worry”.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter