Usikkerhed på det egyptiske marked som følge af krigen i Ukraine og de medfølgende råvareprisstigninger får nu drikkevarekoncernen Co-Ro til at ”gentænke” selskabets største succes, den nybyggede egyptiske fabrik.
Det skriver Børsen.
Til avisen forklarer Co-Ros adm. direktør, Søren Holm Jensen, at selskabet er blevet indirekte ramt af krigen i Ukraine, da denne har ført til en stigning i hvedepriserne. Det har medført til en valutakrise og en devaluering af det egyptiske pund med 15 pct., hvilket nu giver Co-Ro anledning til at justere lidt på forretningen.
“Vi laver en kvartalsvis risikovurdering af vores geografiske aftryk, og det har vi fremrykket til at gøre nu. Det giver anledning til at rykke nogle ting rundt, blandt andet Egypten, som måske rykker fra lavrisiko til mellemrisiko for vores forretning,” siger Søren Holm Jensen til Børsen.
Co-Ro har haft særligt stor succes i Egypten, hvor det er lykkedes selskabet at vinde markedsandele. I dag udgør det egyptiske marked 5 pct. af selskabets omsætning.
Juicekoncern kæmper sig ud af stormvejr
Orana og Skanderborg Bryghus vil være Nordens førende løntappere
Juicekoncern vil forny Rynkeby-brandet