Co-Ro vil gentænke egyptisk succes i kølvandet på Ukraine-krig

Krigen i Ukraine har skubbet gevaldigt til det egyptiske marked, hvilket nu får juiceselskabet til at justere på forretningen.
Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix.
Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix.

Usikkerhed på det egyptiske marked som følge af krigen i Ukraine og de medfølgende råvareprisstigninger får nu drikkevarekoncernen Co-Ro til at ”gentænke” selskabets største succes, den nybyggede egyptiske fabrik.

Det skriver Børsen.

Til avisen forklarer Co-Ros adm. direktør, Søren Holm Jensen, at selskabet er blevet indirekte ramt af krigen i Ukraine, da denne har ført til en stigning i hvedepriserne. Det har medført til en valutakrise og en devaluering af det egyptiske pund med 15 pct., hvilket nu giver Co-Ro anledning til at justere lidt på forretningen.

“Vi laver en kvartalsvis risikovurdering af vores geografiske aftryk, og det har vi fremrykket til at gøre nu. Det giver anledning til at rykke nogle ting rundt, blandt andet Egypten, som måske rykker fra lavrisiko til mellemrisiko for vores forretning,” siger Søren Holm Jensen til Børsen.

Co-Ro har haft særligt stor succes i Egypten, hvor det er lykkedes selskabet at vinde markedsandele. I dag udgør det egyptiske marked 5 pct. af selskabets omsætning.

Juicekoncern kæmper sig ud af stormvejr

Orana og Skanderborg Bryghus vil være Nordens førende løntappere

Juicekoncern vil forny Rynkeby-brandet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter