Juicekoncern vil forny Rynkeby-brandet

Rynkeby Foods har skudt gang i en foryngelseskur af signaturbrandet Rynkeby, hvilket betyder en ny brandplatform, emballage og andre produkter og delvist farvel til kendt figur.
Foto: Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Aben Rynke, der i en stribe år har været omdrejningspunkt i reklamer for Rynkeby, går delvist på pension som følge en ny branding-strategi i juice- og saftproducenten fra Fyn.

Det skriver Rynkeby Foods i en pressemeddelelse.

Som del af den brandtransformation, som Rynkeby nu skal gennemgå, lanceres en helt ny brandplatform, nyt emballagedesign og ny kommunikation sammen med ni nye produkter. Håbet er, at man med den nye tilgang kan få danskerne til at drikke juice i andre sammenhænge end ved morgenbordet.

”Vi er uden tvivl et meget stærkt brand. Men sådan lidt karikeret, så siger man juice, når man siger Rynkeby. Og når man siger juice, så siger man ”morgenmadssituationen”. Vi vil gerne være meget mere end det og være mere relevante. Så vi er kommet i nyt og lidt mere moderne tøj,” siger Carsten Mortensen, marketingdirektør hos Rynkeby Foods.

I det nye Rynkeby-univers er det frugterne, ingredienserne og produkternes idé, som får fokus, og ud glider aben Rynke, der har været omdrejningspunkt i de seneste år. | Foto: PR / Rynkeby
I det nye Rynkeby-univers er det frugterne, ingredienserne og produkternes idé, som får fokus, og ud glider aben Rynke, der har været omdrejningspunkt i de seneste år. | Foto: PR / Rynkeby

Han tilføjer, at arbejdet udspringer af en erkendelse af, at der skal handles i en kategori, der for tiden går i retning af friske, kølede convenience-produkter.

”Indsigterne bag vores arbejde med Rynkeby-brandet bygger på, at kolonialkategorien generelt er i nedgang. Og selvom vi sidste år hentede markedsandele her, så oplever vi en vigende loyalitet. Derfor så vi et klart behov for bedre at forstå, hvor skoen trykker hos vores forbrugere og de forbrugere, vi ikke har, ligesom vi så et behov for en revitalisering af brandet,” siger Carsten Mortensen.

Produktionen på Oranas afrikanske frugtsatsning er sat på stand-by

Smoothiedrik kritiseres for greenwashing

Frugtfirma er i konstant råvaremangel: Vi er hele tiden på jagt efter alternativer

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også