FødevareWatch

Alkoholfri øl rider videre på en stigende popularitetsbølge

Salget af alkoholfri øl slog igen rekord i Danmark i 2021. Siden 2014 er salget firedoblet, men skal succesen for alvor forløses, kræver det politisk handling, mener direktør i Bryggeriforeningen.

Det er ikke kun de store bryggerier, der har indset potentialet i øl med lave procenter. Mikrobryggeriet Mikkeller er et af de bryggerier, der blandt andet laver øl med lavt alkohol og helt alkoholfri. | Foto: Mads Nissen / Ritzau Scanpix

Når glasset bliver fyldt med øl, eller en dåse bliver knappet op, så er det mere og mere sandsynligt, at indholdet er alkoholfrit.

I 2021 fortsatte de alkoholfri øls popularitet i Danmark, da der blev solgt 7,2 mio. liter alkoholfri øl. Det var 600.000 liter mere end i 2020, viser tal fra Bryggeriforeningen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier