FødevareWatch

AB Inbev-direktør: Øl taber ikke terræn til spiritus

Adm. direktør i AB Inbev, Michel Doukeris, vil gøre op med opfattelsen af, at ølkategorien er i tilbagegang.

Foto: Francois Lenoir/Reuters/Ritzau Scanpix

Øl taber ikke terræn til spiritus.

Sådan lyder meldingen fra AB Inbevs adm. direktør, Michel Doukeris, der i Financial Times pure afviser opfattelsen af, at forbrugerne vender øllen ryggen - en opfattelse, der ifølge ham særligt hersker blandt investorer.

Ifølge Doukeris søger forbrugerne blot i retningen af de dyrere ølbrands. Desuden er et stadigt stigende salg af andre produkter eksempelvis ready-to-drink-cocktails med til at drive væksten i en virksomhed som AB Inbev, lyder det.

"Øl er stort (på markedet, red.), øl er profitabelt, og øl (kategorien, red.) vokser," siger Michel Doukeris til avisen.

AB Inbevs aktie er siden starten af 2020 faldet med næsten 30 pct. i værdi, skriver Financial Times. Modsat er aktierne i Diageo, der er et af verdens største spiritusvirksomheder, steget med mere end 25 pct. i værdi.

Gammel fynsk ølkending leverer endnu et solidt resultat

Carlsberg-rival ser mere optimistisk på væksten

Diageo og Molson Coors går sammen om ølportefølje i Europa 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier