FødevareWatch

Diageo og Molson Coors går sammen om ølportefølje i Europa

De to drikkevarekæmper udvider samarbejdet, der indebærer at Molson Coors fremover skal distribuere Diageos ølportefølje på det europæiske marked.

Foto: Niels Hougaard / Ritzau Scanpix

Fremover er det Molson Coors der skal distribuere Guiness, Killkenny og Hop House 13 til det europæiske marked.

Det skriver beveragedaily.com.

Aftalen giver ifølge Diageo mulighed for, at spiritusgigantens mest kendte ølmærker kan vokse i både off- og ontrade på lokale ølmarkeder i Europa.

Samarbejdet skal starte fra 1. januar 2022. Allerede i april indgik de to drikkevareselskaber dog en partnerskabsaftale i tjekkiet, hvor Diageo distribuerer Molson Coors øl Staropramen.

"Vi vil fortsætte med at udvikle vores route to market, hvor vi er overbevist om, at denne nye aftale hjælpe os signifikant i den rigtige retning med vores ølmærker," siger Michael Holm, der er direktør for Diageos østeuroæiske forretning.

Ifølge Molson Coors, så handler samarbejdet for deres vedkommende om, at de får flere brands, der har en længere historie.

"Vi vil gerne udvide vores portefølje i et retning, der tillader os at få flere premium-brands," siger Sergey Yeskov, der er direktør i Molson Coors.

Et lille men vigtigt opkøb holder nøglen til Baltikum for Royal Unibrew

Dyre råvarer tvinger Royal Unibrew til at varsle prishop 

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier