FødevareWatch

Britisk organisation vil have tidsbegrænsning på alkoholreklamer

Lovgivningen der omhandler tidsrumsbestemmelse af markedsføring for usunde fødevareprodukter, skal i fremtiden også inkludere alkohol, lyder det.

Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

Markedsføring skal ligestilles med sundhedsskadelige fødevarer med for højt indhold af sukker, salt og fedt i den britiske lovgivning.

Det mener interesseorganisationen Alcohol Health Alliance UK, , der er en koalition bestående af mere end 50 organisationer, der arbejder sammen for at fremme evidensbaseret politik for at reducere skader forårsaget af alkohol, skriver Beveragedaily.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier