Amerikanerne får denne sommer en ny udgave af den sukkerfrie sodavand Coca-Cola Zero, når Coca-Cola ruller sin forvandlet sodavand ud på markedet i USA.
Sodavanden har både fået ny opskrift og ny emballage, og det sker i forsøget på at få sodavanden til at ligne den traditionelle Coca-Cola så meget som muligt i både smag og udseende, oplyser The Coca-Cola Company i en pressemeddelelse.
Helt konkret drejer det sig ikke om ændringer i selve ingredienserne i sodavanden, men nye blandingsforhold, lyder det.
"Hvis vi skal blive ved med at vokse med vores light-produkter, er vi nødt til at udfordre os selv til at udvikle og differentiere os, som andre light-producenter også har gjort," siger Natalia Suarez, senior brand manager hos Coca-Cola.
Den nye opskrift blev allerede tidligere i år lanceret i både Europa og Latin Amerika. Efter udrulningen i USA er planerne, at produktet efterfølgende skal ramme Canada.
Coca-Cola Zero blev oprindeligt lanceret i 2005. Opskriften blev indtil nu senest lavet om i 2017 for at produktet i højere grad skulle smage som den traditionelle Coca-Cola.
Coca-Cola fandt vej tilbage til tiden før pandemien i marts
Stor fremgang i USA sender Pepsis overskud i vejret