Den amerikanske læskedrikproducent Pepsi har haft stor fremgang i andet kvartal, hvor særligt salget i USA trækker op.
Salget er øget med knap 21 procent til 121 milliarder kroner. Samtidig er overskuddet steget med 30 procent til 14,8 milliarder kroner.
Det viser Pepsis regnskab, der er offentliggjort tirsdag.
Ud over cola står Pepsi bag en lang række andre drikkevarer - herunder sodavanden Schweppes og Lipton Ice Tea.
Derudover ejer koncernen en række snacks - herunder chips som Lays og Doritos samt Quaker, der er kendt for morgenmadsproduktet Havrefras.
Det er især salget af drikkevarer, som er gået frem i andet kvartal, og det gælder særligt på hjemmebanen i USA, hvor Pepsi henter omkring en tredjedel af sin omsætning.
Her er salget steget med 24 procent i andet kvartal sammenlignet med året før. I Europa er salget steget 21 procent.
Den store fremgang skal ses i lyset af, at Pepsi i andet kvartal sidste år leverede et regnskab med tilbagegang som følge af den første runde af nedlukninger i forbindelse med coronaudbruddet.
Det højere salg har været med til at sende overskuddet i vejret hos Pepsi i andet kvartal.
Ud over den højere omsætning er Pepsis resultat trukket op af, at koncernen er i gang med et spareprogram.
Norske detailkæder blæser til priskrig på sodavand
Royal-topchef: Energidrikke har det største potentiale lige nu
Undersøgelse: Danskerne er overraskende positive overfor kunstigt kød