FødevareWatch

Carlsberg skruer på succesfuld strategi i storbyerne

Mens det aldrig blev nogen succes at rulle Carlsbergs største brands ud i millionbyer hele kloden rundt, har et udelukkende kinesisk fokus kastet guld af sig. I år nærmer bryggerikoncernen sig 40 byer, og strategien tilpasses så småt en ny fremtid.

Foto: Sang Tan/AP/Ritzau Scanpix

Der er ikke samme udrulningshastighed på som tidligere, men den kinesiske Carlsberg-strategi om at sætte sig igennem i de største og mest folkerige byer kører videre med uformindsket styrke - og succes ikke mindst.

"Vi er glade for at tale om Big Cities-strategien, fordi det en strategi, som virker godt for os," siger Carlsberg-topchef Cees 't Hart i forbindelse med fremlæggelsen af en handelsopdatering for første kvartal i slutningen af april.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier