FødevareWatch

Naturli vil have fodfæste i fremadstormende havremarked

Den plantebaserede producent Naturli Foods er i gang med en større udrulning af plantebaseret havredrikke, der skal kæmpe om pladsen på hylderne med den traditionelle komælk.

Foto: Naturli / PR

I næste uge lander der fire nye havredrikke fra Naturli Foods i de danske dagligvarekæder. Senere kommer der også et out-of-home frappuccino produkt, og dermed hopper for alvor med på den havrebølge, der ruller blandt alternativerne til mælk.

"Der er en stigende efterspørgsel efter havreprodukter, og der er rigtig mange danskere, som gerne vil drikke mindre komælk. Vi er igang med at skabe en større penetration til et større marked af forbrugere, som ikke har været med på Naturli rejsen før," siger Henrik Lund, der er direktør i Naturli Foods.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Bureau forventer afkøling på containermarkedet i 2022

Udsigterne for container- og tørlastindustrien ser ud til at køle af efter et 2021, hvor vækstraterne har været rekordhøje. Men efterspørgslen er fortsat stærk, og derfor vil markedet fastholde stabilt niveau, vurderer Moodys i ny prognose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier