FødevareWatch

Amerikansk alkoholproducent stiger efter regnskab

Den amerikanske drikkevarekoncern Constellation Brands har leveret et kvartalsregnskab, der overstiger forventningerne, og som resultat stiger aktien.

Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix

Constellations Brands, der tjener sine penge på produktion, salg og distribution af øl, vin og spiritus med mærker som Corona og Funky Buddha, er kommet med regnskab for det forskudte fjerde kvartal, hvor salget og indtjeningen er bedre end ventet.

Den sammenlignelige indtjening per aktie steg i kvartalet til 1,82 dollar, hvor analytikerne ventede 1,57 dollar.

Det sammenlignelige salg steg i kvartalet endvidere med 2,6 pct. i forhold til for et år siden til 1,95 mia. dollar mod estimerede 1,86 mia. dollar

Selskabet venter i 2021/22 en sammenlignelig indtjening per aktie på 9,95-10,25 dollar.

Constellation Brands-aktien indikeres 0,5 pct. højere i formarkedet i New York.

Corona-producent satser hårdt på dyre vine og specialspiritus

Corona-distributør sælger vinbrands for 5 milliarder

Amerikansk Corona-distributør opkøber amerikansk destilleri

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier