Amerikansk alkoholproducent stiger efter regnskab

Den amerikanske drikkevarekoncern Constellation Brands har leveret et kvartalsregnskab, der overstiger forventningerne, og som resultat stiger aktien.
Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Constellations Brands, der tjener sine penge på produktion, salg og distribution af øl, vin og spiritus med mærker som Corona og Funky Buddha, er kommet med regnskab for det forskudte fjerde kvartal, hvor salget og indtjeningen er bedre end ventet.

Den sammenlignelige indtjening per aktie steg i kvartalet til 1,82 dollar, hvor analytikerne ventede 1,57 dollar.

Det sammenlignelige salg steg i kvartalet endvidere med 2,6 pct. i forhold til for et år siden til 1,95 mia. dollar mod estimerede 1,86 mia. dollar

Selskabet venter i 2021/22 en sammenlignelig indtjening per aktie på 9,95-10,25 dollar.

Constellation Brands-aktien indikeres 0,5 pct. højere i formarkedet i New York.

Corona-producent satser hårdt på dyre vine og specialspiritus

Corona-distributør sælger vinbrands for 5 milliarder

Amerikansk Corona-distributør opkøber amerikansk destilleri

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter