FødevareWatch

Corona-producent satser hårdt på dyre vine og specialspiritus

Amerikanske Constellation Brands tror på, at fremtiden i høj grad skal hænge på skuldrene af udviklingen i salget af flasker med god vin og spiritus.

Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix

Faktisk begyndte man allerede processen i 2019, men nu kommer der mere kød på satsningen i Constellation Brands, hvor man tror på, at fremtiden skal indeholde langt flere dyre flasker.

Ifølge Beverage Daily har den amerikanske producent og distributør af Corona-ølllene netop oprettet en standalone enhed i selskabet, hvor man i fremtiden ikke vil beskæftige med sig med vin- og spiritusbrands med flasker, der koster under 11 dollar stykket. I danske kr. svarer det til knap 70 kr.

Som del af arbejdet i den nye forretningsenhed skal der også fokuseres meget på direkte digitalt salg til slutforbrugere.

Corona-distributør sælger vinbrands for 5 milliarder

Amerikansk Corona-distributør opkøber amerikansk destilleri

Corona-ejer fyrer op for ny cannabisinvestering

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier