Corona-producent satser hårdt på dyre vine og specialspiritus

Amerikanske Constellation Brands tror på, at fremtiden i høj grad skal hænge på skuldrene af udviklingen i salget af flasker med god vin og spiritus.
Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Michael Probst/AP/Ritzau Scanpix

Faktisk begyndte man allerede processen i 2019, men nu kommer der mere kød på satsningen i Constellation Brands, hvor man tror på, at fremtiden skal indeholde langt flere dyre flasker.

Ifølge Beverage Daily har den amerikanske producent og distributør af Corona-ølllene netop oprettet en standalone enhed i selskabet, hvor man i fremtiden ikke vil beskæftige med sig med vin- og spiritusbrands med flasker, der koster under 11 dollar stykket. I danske kr. svarer det til knap 70 kr.

Som del af arbejdet i den nye forretningsenhed skal der også fokuseres meget på direkte digitalt salg til slutforbrugere.

Corona-distributør sælger vinbrands for 5 milliarder

Amerikansk Corona-distributør opkøber amerikansk destilleri

Corona-ejer fyrer op for ny cannabisinvestering

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter