Coronakrisen får flere unge til specialølshylderne

Selvom pandemien har presset specialbryggeriernes afsætning på barer og restauranter, har krisen tilsyneladende sat blus under efterspørgslen hos de yngre forbrugere, viser rundspørge for FødevareWatch. Tendensen er vedvarende, vurderer branchedirektør og analysechef.
(ARKIV) | Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix
(ARKIV) | Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix

Måneders nedlukning har godt nok lagt en dæmper på danskernes muligheder for at prøve nye øl ude – til gengæld har det tilsyneladende fået tændt op under særligt de unge forbrugeres specialølstørst.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter