Meget tyder på at udviklingen i retning af mere alkoholfri øl til danskerne fortsætter med uformindsket styrke på trods af den nye situation med masser af hjemmearbejde og ophold i privaten.
Uden at sætte eksakte tal på udviklingen har Royal Unibrew i de første tre uger af marts seksdoblet salget, fremgår det af en meddelelse sendt til FødevareWatch.
Salget er primært båret frem af den nye Royal Beer 0,0%, men i det hele taget oplever segmentet medvind.
"Det kan f.eks. være i den noget trængte hverdag, vi alle oplever i disse uger. Her er det rart at kunne drikke en øl til frokosten og fortsat at være klar i hovedet til arbejdet og familielivet," udtaler Carsten Nørland, nordisk direktør i Royal Unibrew.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen er salget af øl med maksimalt 0,5 pct. alkohol femdoblet over de seneste fem år, og i alt blev der sidste år solgt 14 millioner flasker herhjemme. Ifølge de seneste tal fra Coop Analyse fra februar er salget af alkoholfri og letøl under 2,5 pct. fordoblet i perioden 2014-2019.