Alkoholfri tendens smitter af på Chr Hansen

Salget af alkoholfri øl vokser, og det mærker ingredienskoncernen Chr. Hansen, hvor man siden 2017 har solgt en fermenteringsløsning, der særligt er attraktiv blandt de mindre bryggere. Finansdirektør betegner det som et attraktivt nicheområde.
Chr. Hansen lancerede i 2017 fermenteringsløsningen Neer, der har sigte på at hjælpe bryggerier med at holde alkoholprocenten nede. | Foto: PR / Chr. Hansen
Chr. Hansen lancerede i 2017 fermenteringsløsningen Neer, der har sigte på at hjælpe bryggerier med at holde alkoholprocenten nede. | Foto: PR / Chr. Hansen

Store bryggerier som Carlsberg og Heineken er ikke i kikkerten hos Chr. Hansen, men det er i høj grad de mindre specialbryggere, der kloden rundt gerne vil have alkoholfrie og lavalkoholiske øl i sortimentet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også