FødevareWatch

Oatly lancerer klimadeklaration og vil have fødevareindustrien til at følge trop

Præcis som forbrugere i årtier har kunnet tælle sig til en 2000 kalorie-diæt, kan Oatlys forbrugere nu holde styr på klimaaftrykket. Vi kan ikke vente på politikerne, lyder det fra det svenske milliardselskab, der er begyndt at klimadeklarere.

Foto: Miriam Dalsgaard

Svenske Greta Thunberg holder dundertale til FN's klimatopmøde, og danske pensionskasser vil investere 350 mia. kr. i grøn omstilling, mens titusindvis af unge marcherer gader og steder tynde under ugentlige klimademonstrationer.

Både på det storpolitiske og erhvervsmæssige plan fylder klimadebatten, og nu vil havredrikproducenten Oatly følge trop på forbrugerens vegne. Fra denne uge oplyser det svenske selskab, hvilket aftryk firmaets produkter sætter på klimaet – præcis som forbrugere i årtier har kunnet aflæse næringsindholdet i et fødevareprodukt på supermarkedshylden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier