FødevareWatch

Ølmager med medvind i det alkoholfrie sejl: Fordomme kan nemt sætte markedet tilbage

Hos øl-virksomheden Teedawn fra Holte har man i snart fem år haft en mission om at reducere danskernes forbrug af alkohol. Efter en træg start mærker stifteren en stigende interesse for kategorien og for øl med lidt eller helt uden alkohol.

Foto: Teedawn / PR

"Hvor det for fem år siden lyste rødt, når man kom ud til restauratører og i detailhandlen med lavalkoholiske øl, så lyser det nu grønt, og vi ser tydeligt en tendens, der peger i retning af, at man gerne vil udskifte mainstream-varianter med alternativer, der har mere karakter på menukortet, ligesom man i detailhandlen gerne vil have et bredere sortiment – også inden for den her del af ølkategorien," siger Henrik Wiese, adm. direktør i Teedawn, der har specialiseret sig i produktionen af øl med lavt eller intet alkoholindhold.

Siden etableringen af selskabet for omkring fem år siden har Teedawn haft det som sit formål "at inspirere mennesker til at reducere deres forbrug af alkohol ved at udfordre det eksisterende paradigme, at høj alkoholprocent er forudsætningen for en stor sanseoplevelse," som det hedder på hjemmesiden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier