
"Hvor det for fem år siden lyste rødt, når man kom ud til restauratører og i detailhandlen med lavalkoholiske øl, så lyser det nu grønt, og vi ser tydeligt en tendens, der peger i retning af, at man gerne vil udskifte mainstream-varianter med alternativer, der har mere karakter på menukortet, ligesom man i detailhandlen gerne vil have et bredere sortiment – også inden for den her del af ølkategorien," siger Henrik Wiese, adm. direktør i Teedawn, der har specialiseret sig i produktionen af øl med lavt eller intet alkoholindhold.
Siden etableringen af selskabet for omkring fem år siden har Teedawn haft det som sit formål "at inspirere mennesker til at reducere deres forbrug af alkohol ved at udfordre det eksisterende paradigme, at høj alkoholprocent er forudsætningen for en stor sanseoplevelse," som det hedder på hjemmesiden.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app