Ølmager med medvind i det alkoholfrie sejl: Fordomme kan nemt sætte markedet tilbage

Hos øl-virksomheden Teedawn fra Holte har man i snart fem år haft en mission om at reducere danskernes forbrug af alkohol. Efter en træg start mærker stifteren en stigende interesse for kategorien og for øl med lidt eller helt uden alkohol.
Foto: Teedawn / PR
Foto: Teedawn / PR

"Hvor det for fem år siden lyste rødt, når man kom ud til restauratører og i detailhandlen med lavalkoholiske øl, så lyser det nu grønt, og vi ser tydeligt en tendens, der peger i retning af, at man gerne vil udskifte mainstream-varianter med alternativer, der har mere karakter på menukortet, ligesom man i detailhandlen gerne vil have et bredere sortiment – også inden for den her del af ølkategorien," siger Henrik Wiese, adm. direktør i Teedawn, der har specialiseret sig i produktionen af øl med lavt eller intet alkoholindhold.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også